|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه و رئیس دانشگاه رازی:

تفاهم نامه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مبادله شد

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه و رئیس دانشگاه رازی تفاهم نامه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مبادله شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه ای که با حضور رئیس دانشگاه رازی؛ معاون پژوهشی؛ مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جمعی از روسای گروههای آموزشی و مدیرعامل شرکت؛ معاون حفاظت؛ معان طرح توسعه؛ مدیر مطالعات پایه منابع آب؛ مجری طرح احیا و تعادل بخشی؛ مدیر دفتر حراست و دبیر کمیته تحقیقات برگزار گردید دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت موضوع این طرح را شروعی بالنده برای امید به برداشتن گامهای موثر در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی دانسته و تاکید داشتند که بتوان با اتکا بر دانش و تجارب طرفین و در مجرای قانونی و حول محورهای تفاهم نامه به چشم انداز مطلوب دست یابند.

در این نشست نخست رئیس دانشگاه رازی ضمن ابراز خشنودی از انتخاب دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین و با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه تعاملات مشترک با صنعت را درونمایه ایجاد فضایی دانش بنیان دانستند که می تواند با همفکری و همدلی به بسیاری از مشکلات و موارد مبتلا به مدیریت منابع آب پاسخی مناسب دهد. دکتر اعلمی آل آقا با اشاره به اینکه کاهش ذخایر منابع آب یکی از دغدغه های اصلی کشور و استان است تفکر طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب را رویکردی مناسب برای مواجه با این مهم دانستند. وی با اشاره به ظرفیتها و توان علمی و ابزاری دانشگاه فرصت پیش آمده را مغتنم شمرده و اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند گامی موثر در حفاظت از منابع آب استان باشد.

در ادامه مهندس امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشگاه مکانی مقدس و قابل احترام است که در آن تعلیم و تربیت به همراه تلاش و تجربه می تواند نسل فرهیخته کشور را به سوی حل معضلات واقعی کشور سوق دهد هم افزایی و تشریک مساعی دانشگاه و صنعت آب را امری اجتناب ناپذیر دانستند. امیریان با اشاره به مشکلات فراروی آب به ویژه تغییر اقلیم از نوع کم بارشی؛ سو مصرف و برداشتهای بی رویه توسط بخش کشاورزی و برخی نارسایی ها در شناخت و حفاظت از منابع آب و به وپژه منبع پنهان زیرزمینی از نواخته شدن زنگ خطر بحران آب خبر داد. وی با اشاره به تنش آبی فعلی- علیرغم بارش مناسب سال آبی جاری- از کاهش سرانه آبی کشور نسبت به دهه های قبل خبر داد و استفاده از ذخایر استاتیک منابع آب زیرزمینی و حفاری های بیشتر که به یمن توسعه فناوری های حفاری و البته نیاز و تقاضای روزافزون بخش کشاورزی به آب صورت گرفته است هشداری جدی برای اتخاذ تدابیری نو برای کاهش افت مخازن و بروز خطراتی همچون نشست یا فروچاله ها شدند. ایشان با اشاره به این که با رویکرد حکمرانی خوب و مساعی همه بخش های علمی-فنی و اجتماعی و ورود ذی نفعان به مقولات آبخوانداری می توان مشکلات را عینی تر لمس کرد تفکر طرح احیا و تعادل بخشی را منطقی مبتنی بر نیاز روز دانستند که با همت صاحبنظران در وزارت نیرو تدوین شده است و تبادل آن با دانشگاه رازی می تواند نوید بخش افقهای روشنی از تعاملات سازنده و گامهای اجرایی برای به تعادل- یا حداقل نزدیک کردن به تعادل- آبخوانها و احیای آنها باشد.

در ادامه مهندس شهلایی معاون حفاظت و بهره برداری با اشاره به کمبود شدید منابع آب و بحران کم‌آبی در کشور و به دنبال آن بروز مشکلات و چالش‌های عدیده به دلیل بهره‌برداری و مصرف بی‌رویه از منابع آب به ویژه منابع آب زیرزمینی، بهره‌برداری پایدار از منابع، برنامه‌ریزی و مدیریت در این حوزه، حل مشکلات و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف، طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور را ضرورتی تکلیف شده تلقی کردند که با اهدافی همچون تعریف و اجرای پروژه های علمی-پژوهشی مورد نیاز شرکت منطبق با ضوابط و دستورالعمل‌های دانشگاه و شرکت؛ ارائه خدمات مشاوره‌ای (فنی-تخصصی) و نظارت راهبردی در مراحل مختلف انجام پروژه‌های مرتبط با طرح؛ برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی مشترک و انجام بازدیدهای متقابل علمی؛ اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی سفارشی در زمینه‌های مورد نیاز شرکت و در راستای طرح؛ انتشار مجله، کتاب و مقاله به صورت مشترک؛ بررسی فناوری‌های نوین مرتبط با طرح توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار می تواند ضمن ارتقا تعاملات صنعت اب و دانشگاه به دستاوردهای مهمی در این عرصه منتهی شود.

در ادامه مهندس سید مهران وحدتی مدیر دفتر مطالعات نیز با بیاناتی بر اهمیت این این اقدام تاکید کرد.

جلسه با ارایه نظرات روسای گروههای آموزشی دانشگاه رازی و مجری و دبیر کمیته تحقیقات ادامه و نهایتا تفاهم نامه مربوطه مبادله گردید.

کد خبر: 1370
  تاریخ خبر : 1395/04/10
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/04/10
 مدیر سایت
 924
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 9,709
  • بازدید دیروز : 3,869
  • کل بازدید : 14,164,147
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 12:11:21
  • شناسه IP شما : 3.137.185.180

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149