|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون استانداری کرمانشاه:تامین آب بخش صنعت اولویت استان است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: تامین آب بخش صنعت به عنوان یک اولویت توسط مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در حوزه آب اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته دنیا میزان بهره وری از آب بسیار بالاست و با میزان کمی آب، حجم بالایی از محصول را تولید می کنند و با قیمت های مناسب در بازار جهانی عرضه می‌کنند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما نیز باید به این سو گام برداشت، گفت: امروزه کاشتن محصولاتی مانند هندوانه که علاوه بر مصرف آب زیاد فاقد صرفه اقتصادی هم هست دیگر عقلانی نبوده و باید کشت بی رویه اینگونه محصولات را محدود کرد.

تأمین آب بخش صنعت یک اولویت است

وی در ادامه تأمین آب بخش صنعت را یکی از اولویت های مدیریت ارشد استان دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای طرح گرمسیری شاهد افزایش چشم گیر منابع آبی استان خواهیم بود و وجود این منابع آبی مطمئن بسترهای لازم برای احداث صنایع بزرگ و آب بر در مناطق گرمسیری را فراهم می‌کند.

رحیمی گفت: با توجه به منابع آبی موجود هم اکنون موضوع ایجاد یک کارخانه فولاد سه هزار تنی در مناطق گرمسیری در حال پیگیری است که امیدواریم اجرای این طرح هر چه زودتر نهایی شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خاطرنشان کرد: البته تأمین آب بخش صنعت تنها به آب های روان و یا زیرزمینی محدود نمی شود و امروزه در دنیا روش های جدیدی مانند استفاده از پساب ها برای بخش صنعت به کار گرفته شده که این طرح ها باید در کرمانشاه نیز اجرایی شوند.

رودخانه‌های شهری وضعیت بهداشتی نامناسبی ندارند

این مدیر ارشد اقتصادی در ادامه به وضعیت نامناسب رودخانه های شهری در استان اشاره کرد و گفت: برخی از رودخانه ها مانند قره سو، آبشوران و رودخانه ارمنی اسلام آبادغرب به دلیل ریخته شدن حجم زیادی از فاضلاب در آنها، علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم از بوی بسیار بدی نیز برخوردارند که باید هر چه زودتر ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: در مورد ساماندهی آبشوران هنوز کار چندانی صورت نگرفته و این پروژه تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رحیمی همچنین برقی کردن چاه ها را یکی دیگر از اولویت های حوزه آب برشمرد و گفت: در استان کرمانشاه تاکنون بیش از 3500 چاه برقی شده که باید بقیه نیز خیلی سریع تعیین تکلیف شوند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: برنامه توسعه حوزه آب باید به شکلی طرح ریزی شود که تمامی چاه های مجاز استان تا پایان برنامه ششم توسعه به ابزارهای اندازه گیری هوشمند مجهز شوند تا شاهد بهره وری بیشتر در زمینه استفاده از منابع آبی زیرزمینی باشیم.

آبخیزداری را تبدیل به یک نهضت کنیم

این مدیر ارشد اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه آب های زیرمینی استان در شرایط نامطلوبی قرار دارند، اظهار داشت: باید تلاش کرد با اجرای گسترده طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، سفره های زیر زمینی را تغذیه کنیم تا در سال های آینده با بحران روبرو نشویم.

وی افزود: اغلب دشت های بزرگ استان به دلیل برداشت های بی رویه دچار مشکل شده‌اند و هم اکنون سطح آب حداقل تا عمق بیش از صد متر پایین رفته که این وضعیت به توسعه استان لطمه زده است.

رحیمی گفت: بهترین مکان برای احداث صنایع جدید در دشت های اطراف شهر کرمانشاه است که به دلیل افت فاحش سطح آب های زیرزمینی این امکان با دشواری بسیاری روبرو شده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه استان دارای میانگین بارندگی بسیار خوبی است و باید از این حجم از روان آب‌ها در جهت تغذیه سفره های زیر زمینی بهره بگیریم.

این مدیر ارشد ادامه داد: متأسفانه در سالهای گذشته توجه چندانی به اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری نشده که این کم کاری باید جبران شود.

معاون استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه آبخوان داری و آبخیزداری به دنبال یک هدف گذاری بزرگ هستیم و در گام اول برنامه توسعه استان در حوزه آب باید هر چه زوتر آماده شود.

 

کد خبر: 1425
  تاریخ خبر : 1395/07/07
 مدیر سایت
 1301
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 2,493
  • بازدید دیروز : 8,223
  • کل بازدید : 14,134,192
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 13:12:28
  • شناسه IP شما : 52.14.22.250

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149