|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهوش مظفری مجری سد مخزنی و شبکه آبیاری تنگ حمام در مصاحبه اختصاصی ابراز داشت:

جامعه پذیرش واگذاری و تصدی امور پرمشغله مانند مشاغل مهندسی به بانوان را تسهیل کرده است

مهوش مظفری متولد سال 1349 در شهر کرمانشاه است. وی لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس سازه از دانشگاه آزاد تهران را درکارنامه تحصیلی خود دارد. مظفری فعالیت حرفه ای خود را در شرکت آب منطقه ای غرب سابق و در امور آب استان کرمانشاه و با نظارت بر بند و کانال میرطاهر آغاز نمود و از بدو استخدام تا کنون مجری طرح های متعددی از جمله آبرسانی به شهرهای مختلف شامل خطوط انتقال آب و ایستگاههای پمپاژ، تصفیه خانه های آب شرب، ساماندهی رودخانه ها و مجری سد مخزنی و کانالهای آبیاری و زهکشی و سد لاستیکی قره سو و همچنین طرحهای مطالعاتی در شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه بوده است. ایشان به عنوان مجری طرح در قامت توانای یک مهندس، ضمن رعایت اصول مهندسی و اعتقاد به باورهای حرفه ای طی سالیان متمادی توانسته است منشاء خدمات بسیاری باشد . مهوش مظفری هم اکنون مجری سد مخزنی و شبکه آبیاری تنگ حمام و ساماندهی رودخانه قره سو است.

1- خانم مهندس مظفری به عنوان یک زن به نظر شما حضور زنان در جامعه مهندسی برای بنیاد خانواده فرصت است یا تهدید ؟

 ضمن تشکر از مجله کرمانشاهاب که من را مورد لطف خود قرار داده و برای مصاحبه انتخاب کردند. باید این پرسش را از دو منظر مدنظر قرار داد و آن بعد اداری و خانوادگی آن است.  نگاه به موضوع از این جنبه اهمیت دارد که اگر هر کدام از بعدهای اداری و خانواده به تنهایی ملاک  عمل قرارگیرد مسلماً  به تنهایی یک تهدید خواهد بود ولی چنانچه بتوان به نحو صحیح هر دو بعد را مدیریت کرد قطعاً یک فرصت برای رشد جایگاه زن در جامعه و همچنین ارتقای خانواده و ایفای نقش مادری  و همسری خواهد بود . انسان اعم از مرد و یا زن همواره طی سالیان زندگی خویش مسئولیتهایی را عهده دار است که انجام صحیح این مسئولیتها بسیار حائز اهمیت  است. این مسئولیتها پس از ازدواج رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و بسیار مهم تر می گردد چرا که به حیطه خانواده که اصلی ترین رکن اجتماع است ورود می یابد. بنابراین  لازم است برای اداره خانوده و کار در اجتماع، رابطه منطقی برقرارنمود. رابطه ای که با برآیند کار و تحویل فرزندان شاخص و سالم به جامعه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

2- چه عواملی می تواند زن را در مقام یک مهندس در فعالیتهای اجرایی موفق نماید؟

زن به عنوان نیمی از پیکره انسانی جامعه که تربیت نیم دیگر جامعه را نیز به عهده دارد در هر سطحی می تواند ظاهر شود و یکی از آن سطوح شغل مهندسی است .خوشبختانه در حال حاضر بسیارند زنانی که در مناسب خطیر و پر مسئولیت از آزمون و تنشهای شغلی و کاری سربلند بیرون آمده اند . عوامل موفقیت یک زن در جایگاه مهندسی می تواند متعدد و مختلف باشد. یکی از این عوامل دخیل در موفقیت تلاش و پشتکار بیشتر و اتکا به دانش روز در انجام تکالیف مهندسی است که نقش و حمایت خانواده اعم از همسر و فرزندان به صورت خاص در رسیدن به مطلوب در آن بسیار موثر خواهد بود. ضمن اینکه ظرافت کاری ها و دقت نظر زنان در بسیاری از عرصه ها زبانزد است.

3-  تجارب عملیاتی مهندسین زن  در پروژه های چگونه می تواند در تبیین مدیریت منابع آب و ایفای نقش زن به عنوان یک رکن خود را نشان دهد؟

    اساساً ساختار شخصیتی زنان نشان می دهد که این بخش از جامعه به صورت دقیق و منظم و پر تلاش در راه رسیدن به اهداف گام بر می دارند. در این راستا  بانوان مهندس کارهای در دست اقدام خود را با همان حساسیت به سرانجام می رسانند. بر همین مبنا تجارب عملیاتی یک زن می تواند از چند منظر مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال تاثیرگذاری بر روی عوامل اجرایی در طرح ها و پروژه ها  به صورت مستقیم، انتشار تجارب به واسطه حضور فعال در عملیات اجرایی در سایر گروهای کاری و اداری، آموزش غیر مستقیم به سایرین که مصداق خواستن توانستن است را بسیار شیوا تداعی می کند. مهمتر از همه انتقال پشتکار و تجارب مهندسی در تربیت فرزندان است که می تواند نسلی خلاق و البته با زیرساختهای تربیتی مهندسی را به جامعه تحویل دهد.

4-  از خاطرات دوران خدمت خود به عنوان یک زن مهندس که می تواند برای خوانندگان جذاب باشد را بیان فرمایید؟

اینجانب در پرونده های قضایی به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در دعاوی حقوقی و ارزیابی املاک و همچنین در پرونده های ماده 100 شهرداری و سایر دستگاه ها  در قالب کارشناسی یک نفره و یا هیئت کارشناسان  فعالیت دارم. در طول سالهای فعالیتم شاهد اعتماد بیشتر قضات، دستگاه ها و طرفین دعوا به بانوان در امور کارشناسی دادگستری از دیدگاه سلامت کاری و تعهد و دقت حرفه ای و رعایت عدالت بوده ام.  که این امر بیانگر تلاش صادقانه زنان در انشای نظرات کارشناسی است.

5- و در پایان هرآنچه را که لازم میدانید بیان دارید؟

من فکر می کنم شرایط کنونی جامعه و ادارات نسبت به گذشته (زمان استخدام اینجانب) خیلی بهتر شده و طی سالیان گذشته باورها تغییر بسیاری به خود دیده است. ضمن اینکه جامعه پذیرش واگذاری و تصدی امور پرمشغله مانند مشاغل مهندسی به بانوان را تسهیل کرده است و این نشان می دهد که بانوان پیشین با قبول مسئولیت راه را برای نسل فعلی هموارتر نموده اند. در خاتمه از تمامی افرادی که زمینه ساز حضور و فعالیت زنان در جامعه بوده اند و همچنین از شما بخاطر این گفتگو بسیار سپاسگزارم.

کد خبر: 2035
  تاریخ خبر : 1398/02/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/02/30
 مدیر سایت
 897
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 793
  • بازدید دیروز : 9,072
  • کل بازدید : 14,179,382
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 15:04:22
  • شناسه IP شما : 18.117.186.92

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149