|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پنجمین جلسه شورای معاونین:

کشت برنج در مناطق غیرشمالی عاملی برای ترویج چاه‌های غیر مجاز است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پنجمین جلسه شورای معاونین و مدیران ارشد شرکت که در امور منابع آب شهرستان صحنه برگزار شد، مدیرعامل شرکت با اشاره به اثرات زیانبار عدم رعایت الگوی کشت، کشت برنج در مناطق غیرشمالی را عاملی برای گسترش و ترویج حفاری چاه‌های غیرمجاز دانست.

در این جلسه که با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ارشد و روسای برخی از گروه‌ها و به میزبانی امور آب شهرستان صحنه برگزار گردید، حسین رضا حیدری مدیر امور منابع آب صحنه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت برنج در این شهرستان تا 1144 هکتار، این افزایش سطح کشت برنج را تعدی آشکار به منابع آب دانست و خواستار برخورد قانونی با خاطیان شد. در ادامه شهلایی مشاور مدیرعامل با اشاره به آب های سطحی و لزوم سیاست‌گذاری در مدیریت آن، بر جدیت در وصول سهم قانونی شرکت آب منطقه ای در مواجه با برداشت های مجاز تاکید و خاطرنشان ساخت باید با برداشت‌های غیرمجاز برخورد قاطع و منسجم گردد. وی با اشاره به برخی اتفاقات در سیلاب فروردین‌ماه سال جاری و اینکه آب باید خسارت‌های ناشی از سیلاب را جبران کند بر لزوم پایبندی به قانون و رعایت حقابه بران تأکید کرد.

 در ادامه مرادی معاون حفاظت و بهره برداری با اشاره به خسارت وارده بر آبخوان توسط چاههای غیرمجاز و تاکید مراجع بالادستی در وزارت نیرو برای مباحث حقوقی مرتبط با خسارت آبخوان، خواستار برخورد جدی با خاطیان و دریافت مطالبات شرکت از بهره‌برداران آب زیرزمینی و هزینه آن در طرح احیا و تعادل بخشی شد.  در ادامه جلسه، قبادی معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، امور آب صحنه را، صحنه کشمکش کشت برنج دانست و آن را ناشی از چراغ سبز سیلاب و به نوعی تسکین آلام و خسارت‌های ناشی از آن عنوان کرد. قبادی با اشاره به رسالت شرکت به عنوان حافظ منابع آب، اظهار امیدواری کرد با کنترلهای لازم بتوان به آنچه که در راستای صیانت از منابع آب لازم است دست یافت

درویشی مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر از مدیر امور منابع آب شهرستان صحنه با اشاره به شرایط پیش آمده در توسعه کشت برنج اظهار داشت شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ضمن تأکید بر وظیفه صیانتی از منابع آب از هرگونه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مدیریت ارشد استان برای رونق تولید و اشتغال ذیل قوانین و مقررات حفاظت از منابع آب استقبال می کند. وی با اشاره به بیکاری بالای استان و عواقب ناشی از آن مانند ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی آن را دستاورد بیکاری دانست و نداشتن مهارت فنی و نبود بازار کار را از دیگر عواملی برشمرد که می‌تواند فشار فزاینده ای بر توسعه کشاورزی و مصرف آب وارد سازد. مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه در ادامه عنوان داشت هیچ مقام سیاسی دستور برداشت غیرمجاز و آسیب رساندن به منابع آب وذخائر استراتژیک آن را صادر نکرده است. درویشی کشت بی رویه برنج و خسارت وارده به حریمها و بسترهای رودخانه ها را ناشی از بی توجهی به اصول اخلاقی و منابع آب کشور و استان برشمرد و افزود در جریان‌سیلاب فروردین‌ماه سالجاری استاندار ساعی استان  از سیل به عنوان فرصت مغتنمی  برای بهره وری بیشتر در کشاورزی  و جبران خسارت زارعینی یاد کرد که اراضی کشاورزی آنان آسیب دیده است و در هیچ یک از نشستها هیچ‌فرمانی برای توسعه کشت برنج و سوء استفاده قلیل افراد سودجو صادر نشده و سیاست مدیریت ارشد استان بر اصل حفاظت از منابع آب به عنوان یک‌سرمایه ملی استوار است

 درویشی با اشاره به اینکه هزینه جرم در کشور ما بسیار کم است، امسال را استثنا دانست و خاطرنشان ساخت باید پایه اصولی برای مقابله با کشتهای غیرمجاز و خسارت به آبخوان گذاشته شود تا هزینه جرم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و آسیب‌های ناشی از آن خود را نشان دهند. وی با اشاره به رقم سه برابری آب مصرفی در بخش کشاورزی شهرستان صحنه، اضافه برداشت‌های سال جاری با افزایش ۳۰۰ درصدی را  فاجعه ای جبران ناپذیر برای مدیریت منابع آب شهرستان صحنه دانست و با اشاره به خسارت وارده به آبخوان تأکید کرد در این مقوله باید واقعیت‌ها را مدنظر داشت و وصول درآمدها را به طور جدی پیگیری کرد. درویشی مستندسازی چاههای غیر مجاز و ممانعت از کشت برنج را الزامی و اظهار داشت برای برخورد با این مسئله حتی اگر لازم باشد تیم پلیس برنج تشکیل می گردد.

 

کد خبر: 2102
  تاریخ خبر : 1398/05/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/05/14
 مدیر سایت
 642
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 3,256
  • بازدید دیروز : 8,584
  • کل بازدید : 13,925,065
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 54.208.135.174

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149