|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه کمیته گردشگری سدها :

ظرفیتهای ایجاد شده در سدها و منابع آبی استان در زمینه گردشگری باید در چارچوب قانون و رعایت حقوق دولت به مردم خدمات ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه ای که با حضور مدیرعامل و معاون برنامه ریزی شرکت, اعضای کمیته گردشگری سدهای استان, مدیرکل سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان, نمایندگان شرکت توسعه آب و نیروی ایران و نمایندگان اداره کل شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار گردید درویشی با اشاره به ظرفیتهای ایجاد شده در سدهای استان از این منابع به عنوان فرصتهایی یاد کرد که باید در چارچوب قانون و مقررات و در راستای حفظ حقوق دولت در خدمت مردم باشند. وی با اشاره به شرایط فراهم شده در مخازن سدها و سایر منابع آب اذعان داشت این منابع توقعات زیادی را ایجاد کرده اند که بخشی از این انتظارات منطقی است و باید به نحو مطلوبی به آن پاسخ مثبت داد. درویشی با اظهار اینکه ما به عنوان نماینده وزارت نیرو در استان, مخاطب اصلی مردم و نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس هستیم, خود را ملزم به پاسخگویی شفاف, درست و به موقع دانست و اذعان داشت که گاهی محدودیت هایی در تخصیص و رعایت حفاظت کیفی از منابع آب باعث می شود تا رضایت عمومی از خدمات شرکت حاصل نگردد و این به آن معنا نیست که ما نمی‌خواهیم عامل توسعه و رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش گردشگری استان باشیم بلکه هدف رعایت قانون و عدالت در استفاده از همه ظرفیتهای موجود است.

درویشی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه رویکرد استان در سرمایه‌گذاری و اشتغال بسیار جدی است, بیان داشت این مهم تکلیف جدی را برای همه دستگاههای خدمات رسان از جمله شرکت آب منطقه‌ای, میراث فرهنگی, شیلات و... ایجاد کرده و باید به نفع مطلوبی هماهنگی های لازم انجام شود. وی با اشاره به طرح ثبت میراث جهانی اورامان در استان, ظرفیت های منابع آب منطقه اورامانات را خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت باید با نگرشی منطقی و رویکردهای عملیاتی, ضمن حفظ حقوق وزارت نیرو, به انتظارات مردم ذیل قوانین و مقررات پاسخ شایسته‌ای داد. در ادامه وحید مومنه معاون برنامه ریزی شرکت با توضیحات مبسوطی در خصوص دستورالعملهای کمیته گردشگری سدها,  از رویکرد جدی معاونت خود برای برنامه ریزی های لازم در ورود سرمایه‌گذاران به بخش آب خبر داد

دکتر قادری مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اهمیت ثبت جهانی اورامانات, توسعه گردشگری در استان را یکی از مهمترین مسایل پیش روی توسعه استان دانست و خاطرنشان ساخت فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام شده است و انتظاری که سازمان متبوعش دارد این است که همکاری‌های لازم برای عملیاتی شدن تصمیمات و به فرجام رسیدن آنها صورت گیرد. دکتر قادری با اشاره به ذائقه مردم و گرایش آنان به گردشگری آبی اظهار داشت با وجود سدها و مخازن متعدد آبی در استان می‌توان بر مبنای تفاهم نامه وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور, دست سرمایه گذاران برای توسعه طرح‌های گردشگری را باز گذاشت و از این منظر به روند تولید و اشتغال همت گمارد. وی با اشاره به تقاضاهای متعدد سرمایه گذاران برای ورود به عرصه گردشگری مبتنی بر آب, خواستار همکاریهای جدی تر همه بخشها با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان شد. قادری با اشاره به شکل گیری گردشگری طبیعی در مسیر اورامانات,  توقع خود و همکارانش را تسریع در طرح‌های گردشگری منطقه دانست.

 در ادامه جلسه نمایندگان شرکت توسعه آب نیرو به ارائه بیانات خویش پرداختند.  مهندس مشیری با اشاره به لزوم مستندسازی مشکلات و موانع موجود برای توسعه گردشگری در سد داریان, اظهار داشت نخست باید مسائل و مشکلات را شناخت و سپس اقدامات لازم را انجام داد. وی با اشاره به اینکه در طراحی های انجام شده در سد داریان دیدگاههای گردشگری نیز رعایت شده است اظهار داشت ما نیز خواستار توسعه گردشگری در منطقه سد داریان هستیم اما واقعیت مهم آن است که باید امنیت سازه سد و مسائل کیفیت آب آن نیز به جدیت مدنظر قرار گیرد.  در ادامه نشست, نمایندگان شیلات و حفاظت محیط زیست استان نیز با دفاع از نظرات و ایده های خود ضمن اعلام همکاری با گردشگری استان به بحث و بررسی پیرامون موارد و مسائل مرتبط با کیفیت آب  و توسعه آبزی پروری  در مخازن آبی استان پرداختند.  این جلسه با تصویب کلیات طرح های گردشگری در حوزه تفریحات آبی و آبزی‌پروری به ویژه در سد داریان به کار خود پایان داد و مقرر گردید بر مبنای دستورالعمل‌های موجود تمام تلاش‌ها برای تصویب و اجرایی شدن این طرح ها توسط همه دستگاه‌های مرتبط انجام گیرد.

کد خبر: 2127
  تاریخ خبر : 1398/06/13
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/06/13
 مدیر سایت
 573
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 73
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 1,518
  • بازدید دیروز : 8,584
  • کل بازدید : 13,923,327
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 3.237.51.235

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149