|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برنامه سازگاری با کم آبی، در استان کرمانشاه به تصویب وزارت نیرو رسید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، بیستمین جلسه کار گروه طرح ملی سازگاری با کم آبی همزمان با پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان ، در محل استانداری و به صورت ویدیو کنفرانس با وزارت نیرو و به ریاست وزیر محترم نیرو ، جناب دکتر اردکانیان و خانم دکتر زهرائی ، مسِئول کار گروه طرح ملی سازگاری با کم آبی در وزارت نیرو تشکیل گردید .

در این جلسه که بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار گردید ، برنامه سازگاری با کم آبی استان ، به تصویب نهائی وزارت نیرو رسید .

این برنامه خط مشی سیاست گذاریهای استان در بخش آب را در ماههای پایانی برنامه ششم و آغازین برنامه هفتم تبیین و ترسیم خواهد نمود و در واقع کلیه برنامه ریزیهای بخش آب در استان متاثر از آن خواهد بود .

قبل از برقراری ارتباط تصویری ( ویدئو کنفرانس ) با وزارت نیرو ، مهندس بازوند استاندار محترم ، به همه شرکت کنندگان و اعضاء حاضر در جلسه ضمن خیر مقدم،  اعیاد دهه مبارک چهل و دومین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک و تهنیت گفت . سپس ، وزیر محترم نیرو، دکتر اردکانیان ضمن تشریح خلاصه ای از اقدامات انجام شده در راستای تهیه برنامه سازگاری با کم آبی ، از همکاری سازنده و هماهنگ دستگاههای استانی و خصوصا راهبری استاندار محترم و حمایت ایشان در مراحل مختلف تشکر و قدردانی نمود و برنامه سازگاری با کم آبی استانها را مهمترین سند فرابخشی حوضه آب استانها برشمرد که اجرای آن در بستر ساختار جدید بخش آب کشور و به صورت حوضه ای از ابتدای سال 1400 عملیاتی خواهد شد .

در ادامه این ارتباط تصویری ،   درویشی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ودبیر شورای حفاظت منابع آب استان ، گزارش مبسوطی ازطرح ملی و برنامه سازگاری با کم آبی و جزئیات آن ارائه نمود ، درویشی ،  توجه همه جانبه به منابع ومصارف را یکی از ویژگی های مهم این برنامه توصیف نمود و ادامه داد ، پس از ساعت ها کار و تلاش کارشناسی و برگزاری جلسات منظم مدیریتی در یک بازه زمانی 18 ماهه این برنامه تنظیم ، تدوین و تهیه گردید و به جرات میتوان گفت این برنامه  سندی مهم در راستای  طرح های توسعه استان در بخشهای مختلف میباشد. ایشان از همکاری ارزشمند ،  سازنده و موثر مهندس بازوند استاندار پر تلاش و پیگیر استان و سالاری معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری  و همچنین همه دستگاههای عضو  کارگروه و مرتبط تقدیرو تشکر نمودند.

در ادامه ،  مهندس بازوند استاندار محترم  و رئیس شورای حفاظت منابع آب در استان طرح ملی سازگاری با کم آبی را حاصل کار جمعی همه دستگاههای مرتبط دانست و آن را یک اقدام مناسب و ارزشمند توصیف نمود . ایشان ،  پیوست فرهنگی برای آگاهی بخشی ذینفعان خصوصا بهره برداران منابع آب را ضرورت اجتناب ناپذیر برنامه برشمرده و خواستار همکاری اصحاب رسانه ، خصوصا صدا وسیمای استان در نهادینه شدن این  مهم ( فرهنگ سازی ) شدند . مهندس بازوند  اصلاح ساختار مدیریتی بخش آب را براساس تقسیم بندی انجام شده ایجاد عدالت در برخوداری  همه مردم از این موهبت الهی  دانست و افزود :  پرهیز از بخشی نگری که ناشی از دغدغه مدیران دستگاههای اجرایی برای نیل به اهداف سازمانی است ، موضوعی بسیار ضروری و مهم میباشد که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد وبرای رفع آن اقدامات لازم به عمل آید. ، ایشان در پایان سخنان خود اعلام نمودند ، که اجرای برنامه ها بدون تامین وتخصیص اعتبارات مالی در استان ها محقق  نخواهد شد و از همه وزراء محترم  درخواست نمودند تا دستگاههای استانی را در تحقق اهداف و سیاست های کلی توسعه مساعدت نمایند .

در پایان این نشست وزیر محترم نیرو جناب دکتر اردکانیان اعلام نمودند ساختار بخش آب وزارت نیرو با رویکرد حوضه ای و حاصل کار کارشناسی یکساله بوده است ، و بسیاری از معضلات فعلی در تصمیم گیری ها را حل خواهد نمود و در کمیسیون حوضه های تعیین شده نمایندگان تمامی ذینفعان عضویت دارند .

دکتر اردکانیان در پایان این ارتباط تصویری مجددا با قدردانی از همه عوامل دست اندرکار در تنظیم و تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در استان از تلاش های درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و همه اعضاء کارگروه ( دستگاههای مرتبط ) طرح ملی سازگاری با کم آبی تقدیر نمود .  

لازم به توضیح است اهداف کلی این برنامه شامل : اصلاح و بهینه سازی مصارف آب زیر زمینی ، بهینه سازی مصارف آب سطحی ، اصلاح الگوهای کشت مطابق اقلیم آب و هوایی استان، بازچرخانی و استفاده مجدد از فاضلاب ،تامین آب واحد‌های صنعتی و اهتمام در خصوص توسعه بخش صنعت،تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه،کنترل مصارف آب و پایش مستمر آنها ، احیاء حقابه های زیست محیطی ، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع آب شرب شهری و روستایی با هدف کاهش هدر رفت ،

توسعه روشهای نوین آبیاری و کشت های کم آب طلب بجای کشتهای پر آب بر میباشد.

 

 

کد خبر: 2441
  تاریخ خبر : 1399/11/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/11/21
 مدیر سایت
 10532
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 76
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 7,081
  • بازدید دیروز : 6,396
  • کل بازدید : 13,920,306
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 44.212.39.149

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149