|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان:

با توجه به شرایط خشکسالی سالجاری تمام امکانات اجرائی استان باید در جهت رفع مشکلات مردم قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ، اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در سال 1400 با حضور همه اعضاء در محل سالن شهدای دولت در استانداری کرمانشاه برگزار گردید .

در این جلسه که بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار گردید ، ابتداء  مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به اینکه در سال جاری در بارندگی‌ها کاهش نگران کننده‌ای داشته‌ایم افزود : از ابتدای سال آبی تا امروز ۲۹۹ میلیمتربارش در سطح استان داشته ایم که این میزان بارش نسبت به سال گذشته و بلندمدت کاهش ۳۳ درصدی را نشان میدهد.

ایشان خاطرنشان ساخت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی روان آب های  استان نیز نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۴ درصد کاهش داشته اند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای  به  وضعیت آب های زیرزمینی در استان نیز اشاره داشت و افزود متاسفانه در سالجاری وضعیت این منابع  نسبت به بلند مدت کاهش ۲۸ درصدی را نشان میدهد .

وی تاکید کرد: این ارقام به ما هشدار می‌دهندکه ضروری است هر چه سریعتر با مشارکت همه دستگاههای اجرائی در استان پیگیر رفع مشکل و مسئله آب در استان باشیم.

مرادی همچنین به این نکته نیز اشاره نمود چنانچه تصمیمات جدی و مهمی اتخاذ نگردد و به این موضوع بی توجه باشیم و شرایط مدیریت نگردد  قطعاً کمبود آب  مشکلات اجتماعی را بدنبال خواهد داشت .

ایشان در ادامه این جلسه افزودند : متاسفانه سال گذشته بدلیل کاشت برنج و برداشت های نامتعارف و خارج از ضوابط آب در شرق استان خسارت های جبران ناپذیری به منابع زیرزمینی وارد شده است .

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری نباید اجازه کشت هیچگونه محصولات پر آب بری در سطح استان صادر شود افزودند: شرایط آب در سالجاری نگران کننده است و باید با همکاری سازمان محترم جهاد کشاورزی استان نسبت به مدیریت مصرف اقدام نمائیم .

وی در بخشی دیگر از مباحث خود گفت : با توجه به تصویب طرح ملی سازگاری با کم آبی در استان با جدیت بیشتری بدنبال انسداد چاههای غیر مجاز، و برداشت های نامتعارف از منابع آب زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند و جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر خصوصا برنج با هماهنگی همه دستگاههای اجرائی و مرجع محترم قضائی میباشیم .

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همه دستگاههای مرتبط که در اجرای تصویب طرح ملی سازگاری با کم آبی مشارکت داشته اند افزود: سالجاری سالی پر تنش در حوضه آب است و چنانچه نتوانیم بر اساس منابع موجود و مدیریت صحیح به درستی از این سرمایه ارزشمند استفاده نمائیم وضعیتی اسف بار پیش روی ما خواهد بود .

در ادامه این نشست سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با بحرانی خواندن شرایط آب در سطح کشور با توجه به کاهش بارندگی ها گفت : باید ضمن اجرای طرح سازگاری با کم آبی با برگزاری جلسات مداوم با برنامه ریزی منسجم نسبت به رفع مشکل و عبور از شرایط بحرانی اقدام نمائیم.

 ایشان، ضمن تاکید بر برنامه ریزی همه دستگاههای اجرائی وفق شرایط خشکسالی سالجاری، افزود: باید کلیه دستگاههای مرتبط و درگیر در مسئله آب وفق برنامه ریزی در شرایط بحرانی نسبت به ارائه اطلاعات و  داده ها و برنامه پیشنهادی مورد نظر اقدام تا بر اساس واقعیت موجود تصمیمات دقیق اتخاذ گردد.

سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین با اشاره به شرایط حاد و نگران کننده آب در سطح استان افزودند: باید بدون تعارف کلیه برنامه های منطبق بر شرایط فعلی تنظیم، تدوین و برای اجرائی نمودن آن نشست های تخصصی بدون فوت وقت برگزار گردد .

ایشان همچنین با اشاره به جایگاه ویژه و مهم فضای رسانه ای، افزودند: باید از ظرفیت های صدا و سیما، و اصحاب رسانه  استان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و اعلام شرایط وِیژه آب به هم استانی های عزیز و فهیم بهره برد.

سالاری همچنین گفت: با برنامه ریزی منطبق بر منابع موجود و شفاف سازی آمار و اطلاعات مشکلات را باید مرتفع نموده و اجازه ندهیم مردم در بحث آب دچار خسران شوند .

 ایشان همچنین افزودند: ضروری است تمام دستگاههای اجرائی و مرتبط در سطح استان با بکارگیری همه امکانات نسبت به رفع مشکل کم آبی خصوصا در بحث آب شرب اقدام نمایند. واین یک تکلیف قانونی است.

سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان ضمن تقدیر از همه دستگاهها حاضر در جلسه، نشست بعدی شورای حفاظت از منابع آب استان را جلسه ای  مهم توصیف و افزودند : در نشست بعدی باید همه دستگاههای مرتبط ضمن در اختیار داشتن برنامه های خود وفق شرایط فعلی نسبت به تطبیق آن با شرایط سالجاری و وضعیت خشکسالی طرح و پیشنهادات خود را ارائه نمایند .   

کد خبر: 2460
  تاریخ خبر : 1400/02/08
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/02/08
 مدیر سایت
 6151
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 82
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 668
  • بازدید دیروز : 8,584
  • کل بازدید : 13,922,477
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 34.226.141.207

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149