|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست معاون حوضه آبریز رودخانه های کرخه و مرزی غرب، با مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، اولین جلسه معاون حوضه آبریز رودخانه های کرخه و مرزی غرب با حضور معاونین و مدیران امور منابع آب شهرستان های تابعه شرکت آب منطقه ای در محل سالن جلسات شرکت برگزار گردید .

در ابتداء این جلسه مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای با قدردانی از حضور مهندس محمد زاده معاون حفاظت و بهره برداری حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب کشور در استان کرمانشاه، گفت: از زمان انتصاب ایشان تا حال حاضر ، بازدیدهای مستمر و متعددی از تاسیسات آبی استان کرمانشاه صورت پذیرفته که این امر حکایت از اهتمام ریاست و معاونین حوضه آبریز در خصوص رفع مشکلات استان و نشانه عزم و همت مسئولین شرکت مدیریت منابع آب ایران را بیان مینماید و باید این توجه را ستود. مرادی در ادامه،گزارشی از وضعیت منابع آب واقدامات انجام شده  در راستای بهره برداری بهینه حفاظت و صیانت منابع از آب و روند پیشرفت پروژه های  طرح احیاء و تعادل بخشی قرائت نمود، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کاهش بارندگی های سال آبی گذشته خصوصا در ماههای پایانی سال را یکی از مهمترین عوامل از دست رفتن 300 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی استان در یکسال گذشته برشمرد که زنگ خطر را برای تمامی مسئولین و بهره برداران، خصوصا برنامه ریزیان و مجریان بخش آب کشاورزی استان به صدا در آورده است، وی با اشاره به این موضوع گفت: ضروری است برای جلوگیری از تبدیل آن به بحران،تصمیمات ضروری و فوری اتخاذ گردد. همچنین در این خصوص جلسه ای با مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزارشده است و تصمیمات لازم جهت جلوگیری از کاشت گیاهان با نیاز آبی بالا اتخاذ گردیده است .

مرادی در ادامه تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز استان را یکی دیگر از دغدغه های مردم ومسئولین دانست و افزود: اجرای آن نیازمند تامین اعتبار کافی و به موقع میباشد، وی در پایان کمک دولت جهت تجهیز منابع آب به کنتورهای حجمی هوشمند را جهت کنترل مصارف منابع آب زیرزمینی مخصوصا در بخش کشاورزی خواستار شد و گفت : یکی از مهمترین راهکارهای لازم در این خصوص برق دار نمودن باقی مانده چاههای کشاورزی است که تا کنون فقط حدود چهل درصد از آنها به شبکه برق کشور متصل شده اند، وبرقدار کردن 60درصد باقی مانده نیازمند عزم ملی و استانی است.

در ادامه جلسه مهندس محمد زاده معاون حوضه آبریز رودخانه های کرخه و مرزی غرب، ضمن تقدیر از مجموعه شرکت آب منطقه ای کرمانشاه خصوصا مجموعه حفاظت و بهره برداری شرکت، خواستار تداوم تشکیل اینگونه نشست ها وهمچنین افزایش ارتباط کاری همکاران شهرستانها و حوضه متبوع شد. ایشان  با اشاره به ایجاد ساختار جدید مدیریت حوضه ای منابع آب که به مرحله اجراء درآمده است افزود : این تقسیمات انجام شده در حوضه آب در سطح کشور در ابتدای راه است و امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات و موانع موجود مرتفع گردد تا بتوان از نتایج این اقدام  در حفاظت وصیانت منابع آب و رفع نیاز مردم در بخشهای مختلف بهره کافی حاصل شود . معاون حوضه آبریز رودخانه های کرخه و مرزی غرب، مدیریت منابع آب را موضوعی فرا بخشی برشمرد که لازم است سایر دستگاهها ، خصوصا استانداران محترم که روسای شورای حفاظت منابع آب استان هستند حمایت و همراهی لازم را با دستگاههای اجرایی منجمله شرکتهای آب منطقه ای و آب وفاضلاب به منظور تامین و انتقال و توزیع مناسب آب در بخشهای مختلف داشته باشند . ایشان همچنین همکاری وحمایت سایر دستگاههای نظارتی را با توجه به وضعیت منابع آب کشور و شرایط خشکسالی های حادث شده پشتوانه ای برای شرکتهای آب منطقه ای توصیف نمود.

درپایان این جلسه، مدیران امور منابع آب شهرستانهای تابعه شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، ضمن بیان دغدغه ها و نیازهای حوزه کاری خود، انتظارات و خواسته های مردم و مجموعه تحت سر پرستی خود را برای استفاده بهتر و بهینه تر از منابع آب ارائه نمودند، همچنین به اتفاق،اصلاح قوانین و مقرارت موجود همراه با تامین به موقع و کافی اعتبارات سالانه و مشارکت موثر بهره برداران جهت حفاظت و صیانت از منابع آب را خواستار شدند .

شایان ذکر است: پس از استقرار ساختار جدید بخش آب در وزارت نیرو در سال 1399، مدیریت منابع آب از متمرکز به حوضه ای تغییر یافت و استان کرمانشاه با استانهایی مانند ایلام، لرستان و خوزستان که درحوضه آبریز کرخه قرار دارند، در منافع منابع آبی موجود هم سر نوشت شده و مسئولیت نگهداری وبهره برداری از این منابع را به صورت مشترک و تحت مدیریت واحد بر عهده خواهند داشت .

 

کد خبر: 2551
  تاریخ خبر : 1400/08/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/08/30
 مدیر سایت
 3329
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 3,007
  • بازدید دیروز : 8,584
  • کل بازدید : 13,924,816
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 34.228.239.171

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149