در ابتداء این جلسه شیخی فر مدیر فن آوری اطلاعات و توسعه مدیریت، به تشریح نتایج ارزیابی عملکرد در شاخص های اختصاصی و عمومی در حوزه های معاونت حفاظت و بهره برداری ، طرح و توسعه ، مالی و پشتیبانی پرداخت . و سپس به لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های دولت الکترونیک و لزوم بهره گیری از سامانه های خدمات رسانی اشاره نمود . شیخی فر در پایان سخنان خود با بیان این نکته که در فرآیند ارزیابی ها نقاط ضعف و قوت شناسائی میگردند افزود: در مسیر خدمات رسانی الکترونیک میبایست مراجعات حضوری به حداقل ممکن رسیده و برنامه ها به سمت خدمات غیر حضوری والکترونیکی ارتقاء یابد .
در ادامه شهلایی مدیر عامل شرکت ، ضمن تاکید بر تسریع در فرایندهای دولت الکترونیک و خدمات رسانی هر چه بیشتر به ذینفعان با بیان این نکته که انجام این مهم ضمن تسهیل در انجام خدمات رسانی به مشترکین ، گلوگاههای فساد را مسدود خواهد نمود ادامه داد : دولت الکترونیک قابلیت آن را دارد که رابطه میان دولت و مردم را به طور کلی متحول کند و خدمات دولتی را کاملاً بهبود بخشد . شهلایی در پایان مباحث خود افزود : پاسخگویی و ارتباط الکترونیکی در تمام فرایندها می تواند این مهم را محقق نماید که کلیه خدمات دولتی با کمترین هزینه ، مناسبترین و سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت عرضه شود..