|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه هم اندیشی وارزیابی برنامه عملیاتی وعملکرد طرح احیاء وتعادل بخشی،مدیریت توأمان آب وبرق وتمدید پروانه های فاقد اعتبار

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه : جلسه هم اندیشی وارزیابی برنامه عملیاتی وعملکرد طرح احیاء وتعادل بخشی،مدیریت توأمان آب وبرق وتمدید پروانه های فاقد اعتباربا حضور مهندس محمدی معاون حفاظت وبهره برداری حوزه کرخه ومرزی غرب کشور،معاون دفتر دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ومعاونین ومدیران بهره برداری استانهای کرمانشاه وهمدان وامور آب شهرستانها درروز پنج شنبه 24 خردادماه در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه؛ مهندس فرهادی در نشست بررسی و ارزیابی طرح احیاء،  تعادل بخشی و مدیریت توأمان آب وبرق اعلام کرد: وضعیت کنونی منابع آبی استان کرمانشاه با توجه به وقوع بارش ها مناسب است.

دراین نشست با حضور معاون حفاظت و بهره برداری حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب کشور و برخی دیگر از مسوولان بررسی آخرین وضعیت منابع آب های زیرزمینی و وضعیت تعادل بخشی در انسداد چاه های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و همچنین نصب کنتور های هوشمند، مصرف همزمان آب و برق و همچنین میزان تخلفات و راهکارهای اجرایی در خصوص تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در سال گذشته در حوزه انسداد چاه های غیر مجاز شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از لحاظ صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی انجام گرفت، این شرکت توانست از طریق انسداد چاه های غیر مجاز با 38میلیون متر مکعب صرفه جویی حائز رتبه اول کشوری شود.

وی در ادامه در خصوص اقدامات مربوط به نصب کنتور های هوشمند نیز بیان داشت: با نصب 560 دستگاه بر روی منابع آب، کاهش تخلفات و صرفه جویی بیشتر را شاهد بودیم.

مهندس فرهادی در پایان اظهار داشت: با توجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری وضعیت منابع آب و حجم مخازن سدها نیز نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است که امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

سپس معاون حفاظت و بهره برداری حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب کشور در ادامه این نشست گفت: مصارف آب های زیرزمینی باید نسبت به منابع آب های سطحی کاهش یابد.

مهندس محمد زاده معاون حفاظت و بهره برداری حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب کشور اظهار داشت:  میزان منابع آب تجدیدپذیر در کشور کاهش یافته است به طوری که در گذشته حدود ۲۳۰ میلیارد مترمکعب آب تجدید پذیر در کشور وجود داشت که این مقدار در حال حاضر کاهش چشمگیری داشته است.

وی گفت: از طرف دیگر میزان مصرف منابع آب زیرزمینی افزایش زیادی داشته به طوری که ۵۵ درصد مصارف کشور در بخش آب زیرزمینی و ۴۵ درصد نیز در بخش آب های سطحی می باشد که بایستی این مصارف جابجا شود و مصارف آب های سطحی نسبت به بخش زیرزمینی افزایش یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب کشور بیان داشت: اهمیت آب های زیرزمینی بر هیچ کسی پوشیده نیست و حوضه حفاظت و بهره برداری تمام تلاش خود را برای مصرف صحیح منابع آب به کار می گیرد.

وی افزود: طرح احیا و تعادل بخشی از سالیان قبل شروع شده که شامل انسداد، نصب کنتور و  اصلاح و تعمیر بوده که سه عامل دیگر نیز به این عوامل اضافه شده که شامل مدیریت توامان آب و برق، تمدید پروانه ها و تعیین و تکلیف چاه های فاقد پروانه می باشد.

وی در پایان گفت: سامانه های برای انجام طرح های احیا و تعادل بخشی منابع آب تعریف شده و جلسات زیادی نیز در این ارتباط برگزار شده و سعی شده تا به نحو احسن مدیران منابع آب شهرستان ها به صورت ویژه فعالیت داشته باشند.

در ادامه دکتر رحمانی معاون دفتر دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران اطلاعاتی در ارتباط با سامانه های احیا و تعادل بخشی منابع آب ارائه داد تا همکاران شرکت از این طریق نظارت مفیدتری بر منابع آب داشته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز از جمله اقدامات مؤثر در موضوع مدیریت توأمان آب و برق است که باید از طریق تبلیغات، این مهم به مردم شناسانده شود تا همکاری آن‌ها را در این بخش جاری سازد.

 

 

کد خبر: 3352
  تاریخ خبر : 1403/03/24
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/03/25
 مدیر سایت
 72
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 4,780
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 14,727,572
  • آخرین به روزرسانی : 1403/03/29 12:29:51
  • شناسه IP شما : 18.216.20.236

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149