|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست خبری رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه روز جمعه نه شهریورماه مهندس فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در نشستی خبری میزبان خبرنگاران رسانه های استان بود. در ابتدای این نشست وی با اشاره به اهمیت جهادتبیین که از فرمایشات موکد مقام معظم رهبری است گفت: نشست های خبری و دعوت از رسانه ها حرکت در سمت جهاد تبیین است. فرهادی با گرامیداشت هفته دولت در ادامه به سوالات و دغدغه های خبرنگاران در حوزه آب اینچنین پاسخ داد:

یکی از پرتکرار ترین سوالات در این نشست موضوع وضعیت سدها و میزان ذخیره سازی آب پشت آنها بود. در این خصوص رییس هیئت مدیره آب منطقه ای کرمانشاه گفت: با توجه به بارش های پرحجم اواخر سال گذشته و اوایل امسال هم اکنون ۵۵ درصد از ظرفیت سدهای استان یعنی ۷۳۵ میلیون لیتر آب ذخیره شده است که نسبت به یکی دو سال اخیر وضعیت بهتری را شاهد هستیم. دو سد در استان در آستانه افتتاح هستند .سد آناهیتا با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی با ظرفیت یک میلیون ۴۵۰ هزار لیتر ذخیره آب که آمادگی افتتاح  و آبگیری در اولین سفر مقامات ارشد کشور را دارد و سد قشلاق با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی که مقداری در بحث تملیک اراضی پشت سد با اداره اوقاف در حال رایزنی هستیم که به محض رفع این مشکل این سد هم در آستانه افتتاح قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پاسخ به وضعیت چاه های استان گفت: در استان ۱۰ هزار چاه مجاز و حدود ۵۵۰۰ چاه غیر مجاز وجود دارد. در حوزه پلمپ چاه های غیرمجاز توانستیم در سال ۱۴۰۲ چهارصد حلقه چاه غیرمجاز را پلمپ کنیم. در در سال گذشته توانستیم که از محل مدیریت چاه های استان با نسب کنتور هوشمند بر چاه های مجاز ۴۰ میلیون لیتر و پلمپ چاه های غیر مجاز ۳۸ میلیون لیتر ذخیره سازی انجام دهیم. که عدد ۳۸ میلیون لیتر برای چاه های غیر مجار برابر با عملکرد سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ می باشد‌. با توجه به تلکیف قانونی برنامه سازگاری با کم آبی که از سال ۱۳۹۸ سهم دستگاه های مختلف مشخص شده است و شرکت آب منطقه ای با نام طرح احیا و تعادل بخشی آب هدی زیرزمینی در حال اجرای این طرح است . این سرکت باید در سال گذشته ۱۲۰ میلیون لیتر ذخیره سازی انجام می داد که با تلاش همکاران توانستیم به عدد ۱۳۸ میلیون لیتر برسیم و همین عملکرد باعث تقدیر از این شرکت گردید .

مهندس فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگاران با محوریت تغییر الگوی بارش ها ،تغییرات اقلیمی  و چگونگی مدیریت این موضوع گفت: این مهم با راهکارها و اولویت بندی های کارشناسی در حال اجرا است. در سطح استان ۱۷ دشت ممنوعه و دو دشت ممنوعه بحرانی داریم که با حساسیت فراوانی طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی در انها در حال اجراست. مدیریت سیلاب ها که ناشی از تغییرات الگوی بارشی است در طرح تغذیه آبخوان ها و هدایت آن به سمت تالاب ها که نمونه آن احیا تالاب بین المللی هشیلان بود که با استقبال مردم هم همراه بود. مکلف کردن صنعت  بخصوص بخش شرقی استان برای استفاده از آب غیر متعارف (آب تولید شده توسط تسویه خانه کرمانشاه) به میزان ۲۲ میلیون متر مکعب در سال و فرصت به ایشان برای تکمیل پروژه انتقال توسط کنسرسیومی که توسط  خود صنعتگران تشکیل شده است تا انتهای سال ۱۴۰۴ که بعد از این تاریخ آب بهای مصرفی آنان به نرخ اقتصادی آب محاسبه خواهد شد.

یکی از چالش های پیش روی استان در حوزه کشاورزی علاوه بر اضافه برداشت از چاه های مجاز و وجود چاه های غیر مجاز  کاشت برنج و بهره برداری کشاورزان از کانال های شبکه انتقال ۱ و ۲ است که مهندس فرهادی گفت: با تعبیه کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز و شناسایی و پلمپ چاه های غیر مجاز در حال تلاش برای صیانت از آب های زیرزمینی که امانتی برای نسل های آینده است هستیم. در موضوع کشت برنج در سال گذشته ۸۰۰ هکتار و در سال قبل تر ۹۰۰ هکتار از خزانه برنج در سطح استان را امحا کرده ایم. در بحث بهره برداری غیر مجاز از شبکه های انتقال ۱ و ۲ باید گفت: با تکمیل شبکه های کانال ۳ و ۴ که در اختیار جهادکشاورزی قرار دارد و فعال سازی تعاونی های اب بران و جلسات مختلفی که با آنان برگزار گردیده است که این مهم در حال فرهنگ سازی و مدیریت است.

کلانشهر کرمانشاه چندسالی است که با تنش آبی در تامین آب شرب مواجه بوده است مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: در سال گذشته تسویه خانه غدیر به صورت اضطراری وارد مدار شد و هم اکنون ۶۰ میلیون متر مکعب آب شرب که ۵۰ درصد آب مصرفی شهر کرمانشاه را شامل می شود تحویل شرکت آب و فاضلاب می دهد. برنامه ای هم برای تامین آب شهر اسلام آبادغرب از سد آزادی وجود دارد که قرار است تخصیص اعتبار آن با رایزنی با بانک توسعه اسلامی انجام بگیرد.

فرهادی در پایان این نشست مهمترین دستاوردهای این شرکت در طی یک سال اخیر چنین معرفی کرد: تکمیل سد کبوترلانه کنگاور، لایروبی رودخانه ها که یک کار جهادی بود، پرکردن چاه های غیر مجار که رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد. در پنجره پاسخگویی و زمین که شرکت برتر کشور شدیم‌.

کد خبر: 3408
  تاریخ خبر : 1403/06/09
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/06/10
 مدیر سایت
 48
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 867
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 15,325,094
  • آخرین به روزرسانی : 1403/06/10 07:40:07
  • شناسه IP شما : 3.137.159.251

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149