برگزاری جلسه صیانت از امنیت زیستی و پیشگیری از آلودگی حریم کیفی سد شهدا

جلسه صیانت از امنیت زیستی و جلوگیری از آلودگی حریم کیفی سد شهدا با حضور نمایندگان فرمانداری، امور آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب، شبکه بهداشت، محیط‌زیست و امور دام شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

در این نشست، رسول رضایی، رئیس اداره منابع آب شهرستان سنقر و کلیایی، با اشاره به وضعیت اخیر حریم سد، نسبت به استقرار غیرمجاز برخی عشایر در حریم بلافصل مخزن سد شهدا هشدار داد.

رضایی اعلام کرد که شست‌وشوی دام‌ها با استفاده از سموم دامی و مواد دفع آفات در بدنه آبی سد زنگ خطر جدی برای سلامت عمومی شهروندان به صدا درآورده است. او افزود ورود هرگونه آلاینده شیمیایی یا دامی به مخزن سد، فرایند تصفیه آب شرب را با چالش‌های فنی مواجه کرده و هزینه‌های سنگینی برای رفع آلودگی به بیت‌المال تحمیل می‌کند.

در پایان جلسه، بر پایش مستمر حریم کیفی سد، برخورد قانونی با استقرارهای غیرمجاز و اجرای اقدامات پیشگیرانه مؤثر برای حفاظت از منابع آب و سلامت عمومی تأکید شد.

کد خبر: 4085
  تاریخ خبر : 1405/02/15
 29
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 121
  • بیشترین بازدید همزمان : 941
  • بازدید امروز : 6,736
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 19,708,579
  • آخرین به روزرسانی : 1405/04/02 16:19:02
  • شناسه IP شما : 216.73.216.195

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149