مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

بازگشت ۶۰ میلیون مترمکعب آب به مخازن کرمانشاه؛ صیانت از حقوق عمومی در صدر اقدامات آبی استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، با اشاره به اقدامات گسترده انجام‌شده در حوزه مدیریت منابع آب استان، اظهار کرد: مجموعه برنامه‌ها و اقدامات اجرایی سال گذشته با هدف صیانت از منابع آبی، حفظ حقوق عمومی، حراست از بیت‌المال و تأمین منافع بلندمدت جامعه دنبال شد و امروز بسیاری از دستاوردهای حاصل‌شده در سطح ملی مورد توجه و الگوبرداری قرار گرفته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های مدیریت عالی استان، دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای حفاظت منابع آب استان، افزود: اجرای هدفمند احکام بخش آب در برنامه هفتم توسعه، تخصیص بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تداوم خدمات‌رسانی در شرایط خاص کشور از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت منابع آب استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به شرایط دشوار منابع آبی استان پیش از بارش‌های سال ۱۴۰۴ و بهار ۱۴۰۵، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی منسجم، اتخاذ تصمیمات مؤثر در شورای حفاظت منابع آب استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب آب به مخازن استان بازگشت و تنها تالاب بین‌المللی استان نیز احیا شد.

درویشی موفقیت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در کرمانشاه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استان دانست و گفت: عملکرد استان در این حوزه به‌عنوان یک الگوی ملی مطرح شده است؛ به‌گونه‌ای که در بخش صرفه‌جویی و کنترل برداشت از منابع آب زیرزمینی، اهداف تعیین‌شده فراتر از برنامه‌های مصوب محقق شد.

وی ادامه داد: در حوزه انسداد چاه‌های غیرمجاز و مدیریت برداشت‌ها، در حالی که هدف‌گذاری سالانه صرفه‌جویی ۳۴ میلیون مترمکعبی بود، بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی محقق شد که نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات حفاظتی و صیانتی در حوزه منابع آب استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنین از جذب کم‌نظیر اعتبارات عمرانی خبر داد و گفت: بیش از ۸۷ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری جذب شد و با احتساب منابع صندوق توسعه ملی، مجموع اعتبارات جذب‌شده به بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که از دستاوردهای شاخص استان در سطح کشور محسوب می‌شود.

درویشی تعیین تکلیف پروژه‌های راکد، آغاز عملیات اجرایی طرح علاج‌بخشی سامانه انتقال آب سد آزادی، آبگیری سد کبوترلانه و رفع موانع حقوقی و قراردادی پروژه‌های مهم آبی را از دیگر اقدامات مهم شرکت برشمرد و افزود: تمامی این اقدامات در راستای تسریع خدمت‌رسانی به مردم و حفاظت از سرمایه‌های عمومی انجام شده است.

وی با تأکید بر استمرار خدمات‌رسانی در شرایط خاص و حفظ پایداری تأمین آب شرب استان، خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی خط انتقال گاوشان و نصب بزرگ‌ترین شیر غلافی خاورمیانه با اتکا به توان فنی متخصصان داخلی انجام شد که نقش مهمی در تضمین پایداری تأمین آب شرب شهر کرمانشاه ایفا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال گذشته را صیانت از حقوق بیت‌المال عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های حقوقی و حمایت دستگاه‌های نظارتی استان، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان از مطالبات و احکامی که علیه دولت صادر شده بود به چرخه منابع عمومی بازگردانده شد که اقدامی مؤثر در راستای حفاظت از حقوق مردم و منافع ملی به شمار می‌رود.

درویشی در پایان با اشاره به توجه شرکت به سرمایه انسانی اظهار کرد: علاوه بر تداوم پروژه‌های عمرانی و خدماتی، برنامه‌های رفاهی کارکنان و بازنشستگان نیز با هدف ارتقای انگیزه و بهره‌وری نیروی انسانی دنبال شده و این رویکرد در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت.

کد خبر: 4144
  تاریخ خبر : 1405/03/24
 67
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 134
  • بیشترین بازدید همزمان : 941
  • بازدید امروز : 7,814
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 19,718,145
  • آخرین به روزرسانی : 1405/04/06 18:21:18
  • شناسه IP شما : 216.73.216.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149