مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تأکید بر ضرورت صیانت از سرمایه‌های ملی و حقوق عمومی، گفت:

هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی نقش مهمی در حفاظت از منافع مردم و تسریع در تعیین تکلیف پروژه‌های زیرساختی استان دارد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، بهرام درویشی در نشست بررسی آخرین وضعیت نیروگاه برق‌آبی گاوشان که با حضور اعضای شورای نظارتی استان و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در محل سد گاوشان برگزار شد، اظهار کرد: نیروگاه برق‌آبی گاوشان یکی از پروژه‌های مهم حوزه آب و انرژی استان است که با هدف بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت هیدرولیکی سد، تولید انرژی پاک و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری از تأسیسات آبی احداث شده است.

وی افزود: این نیروگاه با بهره‌گیری از دو واحد توربین فرانسیس افقی و ظرفیت نصب‌شده ۴.۵ مگاوات، قابلیت تولید سالانه حدود ۱۱ گیگاوات ساعت انرژی برق را دارد که نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های تأمین برق مورد نیاز تأسیسات آبی و استفاده بهینه از منابع موجود ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح در قالب قرارداد EPC و با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اجرا شده است، تصریح کرد: برای اجرای پروژه بیش از ۹۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و بخش عمده عملیات اجرایی، نصب و راه‌اندازی تجهیزات آن به پایان رسیده است.

درویشی ادامه داد: در نشست امروز آخرین وضعیت فنی، اجرایی، حقوقی و قراردادی پروژه مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات مرتبط با اختلافات قراردادی، تأخیرات، تغییرات نرخ ارز و صورت‌جلسات تجهیزات با حضور دستگاه‌های مسئول و نهادهای نظارتی مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفت.

وی حضور و همراهی شورای نظارتی استان و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را نشان‌دهنده اهتمام مجموعه حاکمیتی به صیانت از بیت‌المال و حفاظت از سرمایه‌های عمومی دانست و گفت: هدف از این جلسات صرفاً رسیدگی به مسائل اجرایی نیست، بلکه تضمین بهره‌برداری صحیح از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، حفظ حقوق دولت و مردم و جلوگیری از هرگونه اتلاف منابع عمومی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور مؤثر نهادهای نظارتی در کنار دستگاه‌های اجرایی، زمینه تصمیم‌گیری دقیق، شفاف و مبتنی بر قانون را فراهم می‌کند و موجب تسریع در رفع موانع، افزایش سلامت اداری و ارتقای اعتماد عمومی می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خود را متعهد به صیانت از حقوق عمومی و سرمایه‌های ملی می‌داند و با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و همراهی نهادهای مسئول، تمامی موضوعات مرتبط با این پروژه را تا حصول نتیجه نهایی و در چارچوب قانون پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است نیروگاه برق‌آبی گاوشان در تکیه‌گاه چپ سد گاوشان واقع در محور کرمانشاه ـ سنندج احداث شده و از مهم‌ترین طرح‌های تولید انرژی تجدیدپذیر وابسته به تأسیسات آبی غرب کشور به شمار می‌رود.

 

کد خبر: 4148
  تاریخ خبر : 1405/03/26
 60
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 98
  • بیشترین بازدید همزمان : 941
  • بازدید امروز : 2,855
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 19,676,827
  • آخرین به روزرسانی : 1405/04/01 12:13:22
  • شناسه IP شما : 216.73.217.114

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149