|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه کنترل پروژه اظهار داشت:

کنترل پروژه هموار کردن مسیر حرکت برای رسیدن به یک هدف مطلوب و اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه ای که با حضور مدیرعامل, معاونین شرکت, مدیران میانی, مجریان طرح‌های عمرانی و کارشناسان دفتر حقوقی شرکت برگزار شد , درویشی بر اجرای برنامه‌های کنترل پروژه به عنوان یک اقدام اجتناب ناپذیر برای ساماندهی فعالیت های عمرانی تاکید نمود.

در این جلسه نخست مجری کنترل پروژه شرکت  گزارشی مبسوطی از فعالیت های انجام شده برای به روز نمودن وضعیت طرح‌های عمرانی ارائه و هزینه های صرف شده در پروژه ها را تشریح نمود. در ادامه  درویشی مدیرعامل شرکت, با اشاره به اهمیت کنترل پروژه در روشن کردن وضعیت طرح های عمرانی, تطبیق داده ها و کنترل و به روز آوری آنها را کاری سخت و دشوار خواند و خاطرنشان ساخت باید با عزم جدی و هماهنگ رویکرد فعلی کنترل پروژه تغییر و با یک نظام کارآمد اصلاح گردد. وی با اشاره به اینکه محاسبات انجام شده در کنترل پروژه, باید بتواند خود را در مباحثات درآمد و ظرفیت واقعی سدها و شبکه های پایین دست سدها, همخوان و هماهنگ سازد نظام کنترل پروژه را امری اجتناب‌ناپذیر برای هموار ساختن مسیر در دستیابی مطلوب و اقتصادی در طرح‌های عمرانی و اشراف مدیریتی بر آنچه که در حال اجراست دانست.

درویشی با اشاره به اینکه وصول حقوق دولت با رسیدن به درآمدهای مصرح در دستورالعمل‌های جاری شرکت, بنیان شرکتداری مدرن است, وجود برنامه مدون را بسیار حیاتی خواند و خاطرنشان ساخت ما کمتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شود درآمد داریم و این در حالی است که در مناطق گرمسیری استان,  کشاورزان و بهره‌برداران ما در دو نوبت کشت می‌کنند و انتظار بهره وری اقتصادی بیشتری می رود.

 درویشی با اذعان به اینکه برداشت و تصمیم درست مدیریتی مرهون ارائه تصویر درستی از پیشرفت پروژه ها است, خواستار تعیین تکلیف برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده یا در دست انجام شد.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه  با اشاره به اینکه آب و مصرف آن در شرایط فعلی استان اقتصادی نیست, خاطرنشان ساخت باید بر مبنای یک راه‌حل مبتنی بر شرایط اجتماعی و معیشتی مردم , آب و مصرف آن را اقتصادی کرد. وی ایجاد شهرک‌های گلخانه ای, آبزی پروری و توسعه صنایعی که با بازده بیشتر به آب کمتری نیاز دارند را جزو ضروریاتی دانست که باید در برنامه‌ریزی‌های منابع آب استان‌ لحاظ گردد. درویشی آب را محدودیت برای توسعه کشاورزی و صنایع ندانست بلکه از آن به عنوان ذخایری یاد کرد که باید با برنامه‌ریزی مدون تا رسیدن به استانداردهای لازم,  جامعه بهره برداران را متقاعد کرد که درست مصرف کنند.

درویشی با بیان اینکه کنترل پروژه  سازگار کردن مسیر حرکت است. اذعان داشت باید با نگاه جامعی به یک هدف واحد, طرح های عمرانی را به شرایط اقتصادی و مقرون به صرفه‌تر اجرا و یا به پایان رساند.

 وی با اشاره به اینکه زمانی منابع مالی هنگفتی برای طرح‌های عمرانی فراهم بود  این رویکرد مانع از اقتصادی شدن پروژه ها شده است, اظهار داشت در حال حاضر باید برنامه جدی برای کار کارشناسی و اقتصادی کردن پروژه‌ها داشت و خاطرنشان ساخت اگر ما تابع یک نظام اقتصادی درونی باشیم و از ابتدای یک پروژه عمرانی, کنترل پروژه کارآمدی داشته باشیم و با نگاه روز وارد کار شویم می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد. وی با انتقاد از سپردن همه امور به دست مهندسین مشاور و عدم دخالت کارشناسان فنی شرکت  در تصمیمات اتخاذ شده برای کنترل پروژه, شرکتی را موفق دانست که بتواند در امور مرتبط با خود تاثیرگذاری بیشتر و فنی تری داشته باشد. وی عدم رعایت برنامه های کنترل پروژه را عاملی برای تحمیل هزینه‌های اضافی بر سیستم مالی شرکت عنوان کرد و بر لزوم نظام بهره‌برداری کارآمد تاکید نمود.

 درویشی بهره‌وری اقتصادی طرح های آبی را بسیار مهم خواند و لازمه رسیدن به نظام های اقتصادی کارامد را داشتن هدفی واحد, جلوگیری از موازی‌کاری و  مخفی کاری های غیرکارشناسی برشمرد. در ادامه جلسه  معاونین طرح و توسعه, برنامه ریزی و حفاظت و بهره برداری شرکت با بیانات مشروح خود بر اهمیت کنترل پروژه تاکید نمودند. پایان‌بخش جلسه, پرسش و نظرات کارشناسان و مجریان طرح های مختلف عمرانی بود.

کد خبر: 2137
  تاریخ خبر : 1398/06/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/06/26
 مدیر سایت
 635
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 3,150
  • بازدید دیروز : 16,843
  • کل بازدید : 14,220,182
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 13:54:00
  • شناسه IP شما : 18.117.81.240

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149