بارشهای فروردین با فعالسازی حوضههای آبریز و بهبود محسوس ورودی سدهای استان، امید تازهای برای مدیریت مطمئن منابع آبی کرمانشاه ایجاد کرد؛ تحولی که درویشی آن را نقطه عطف سال آبی جاری میداند.
با افزایش ورودی آب و سرریز سد آزادی، نشانههای بهبود وضعیت آبی کرمانشاه بیش از پیش نمایان شده و بارشهای اخیر نقش خود را در احیای رودخانهها و مخازن ایفا کردهاند.
بهدنبال موج اخیر بارشها در نواحی غربی کرمانشاه، سد تنگ حمام پس از تکمیل ظرفیت ۷۰ میلیون مترمکعبی خود وارد مرحله سرریز شد.
دومین جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با هدف بررسی شرایط جوی پیشرو و اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت مخاطرات احتمالی ناشی از بارندگیهای پیشبینیشده، به ریاست مدیرعامل شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با تبریک همزمانی عید نوروز و عید سعید فطر و همچنین روز جهانی آب، بر ضرورت نهادینهسازی فرهنگ مصرف صحیح آب و مشارکت همه اقشار جامعه برای مدیریت این منبع حیاتی تأکید کرد.
در راستای تقویت هماهنگیهای بیندستگاهی و بررسی روند مدیریت منابع آب، نشست مشترک مدیران عضو ستاد مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه بهصورت وبیناری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه به مناسبت دوم فروردین ماه روز جهانی آب با صدور پیامی تبریک گفت: در متن پیام آمده است:
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با بیان اینکه "حفاظت از آب دیگر یک تصمیم اداری نیست"، تأکید کرد که همه برنامههای این مجموعه از کنترل برداشتها تا مقابله با حفاریهای غیرمجاز با هدف صیانت از حقابه مردم و جلوگیری از تشدید بحران آب در استان دنبال میشود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، اقدامات نظارتی این شرکت در روزهای پایانی سال نیز متوقف نشده و نیروهای این مجموعه بهصورت شبانهروزی مشغول رصد و حفاظت از منابع آب استان هستند.
بهرام درویشی، مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه: در روزهایی که زندگی با شتابی همیشگی در جریان است، شاید کمتر کسی به این بیندیشد که آب چگونه به دست ما میرسد و چه مسیر پیچیدهای را طی میکند تا به مزارع، باغها و خانههای مردم برسد. آب، این عنصر حیاتی، آنچنان در تار و پود زندگی ما جاری است که گاه حضور دائمی آن را بدیهی میپنداریم؛ در حالی که پشت این جریان آرام، مدیریتی مستمر و مسئولیتی بزرگ برای صیانت از منابع آبی نهفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با قدردانی از خدمات کارکنانی که پس از سالها فعالیت در این مجموعه به افتخار بازنشستگی نائل میشوند، تأکید کرد: عمر و جوانی همکارانی که بیش از سه دهه از زندگی خود را صرف خدمت در این سازمان کردهاند، سرمایهای ارزشمند برای نظام مدیریتی منابع آب استان به شمار میرود.
در شرایطی که مدیریت پایدار منابع آب از مهمترین الزامات توسعه و امنیت زیستی استان به شمار میرود، روند ارائه خدمات در شرکت آب منطقهای کرمانشاه با حضور مستمر مدیرعامل و کارکنان این مجموعه بدون وقفه در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با 22 اسفندماه ماه 1404 کارکنان این شرکت همپای مردم غیور استان کرمانشاه به منظور محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز (قدس) شرکت نمودند.
نشست تخصصی بررسی و تحلیل وضعیت درآمدی امور آب شهرستان کرمانشاه، روز پنجشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۴ به ریاست بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه و با حضور معاونان، مدیران ستادی و مسئولان ذیربط در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.
با گذشت بیش از نه ماه از سال آبی و تحقق تنها نیمی از بارشهای پیشبینیشده، مردم کرمانشاه با نگرانی کمآبی مواجه هستند، اما شرکت آب منطقهای استان با اجرای برنامههای احیا و تعادلبخشی چاهها و سدها، از جمله انسداد بیش از ۱۴۳۶ چاه غیرمجاز، تلاش میکند تا بحران آب را مدیریت کند و تامین پایدار آب شرب شهروندان را تضمین نماید.
شرکت آب منطقهای کرمانشاه با هدف تقویت مدیریت منابع آب و پیشبرد پروژههای آبی استان، امروز با صدور احکام جدید، پنج نفر از کارکنان خود را به پستهای کلیدی منصوب کرد
فرونشست تدریجی اما پیوسته دشتهای کرمانشاه، بهعنوان یکی از جدیترین تهدیدهای زیستمحیطی و امنیت آبی استان، به نقطه هشدار رسیده است؛ وضعیتی که اگر مهار نشود، میتواند آینده زیستی، اقتصادی و توسعهای منطقه را با مخاطرهای عمیق مواجه سازد. در همین راستا، اجرای طرح گسترده انسداد چاههای غیرمجاز، توسعه سامانههای هوشمند کنترل برداشت و بازگرداندن ۶۴ میلیون مترمکعب آب مازاد به سفرههای زیرزمینی، نویدبخش شکلگیری افقی تازه برای نجات منابع حیاتی استان شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای کرمانشاه، جلسه تخصصی بهرهوری با محوریت اجرای تکالیف برنامه هفتم توسعه و بررسی راهکارهای مدیریت ناترازی آب، با حضور شهرام شیخیفر معاون برنامهریزی و جمعی از مدیران حوزههای طرح و توسعه، بهرهبرداری و مدیریت مطالعات برگزار شد.
نهمین جلسه درآمد شرکت آب منطقهای کرمانشاه به ریاست بهرام درویشی مدیرعامل شرکت و با حضور اعضای هیئتمدیره و مدیران امور شهرستانها، روز پنجشنبه ۳۰ بهمنماه در سالن جلسات شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه در پیامی، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
در کارگاه تخصصی «تنش آبی؛ مفاهیم، چالشها و راهکارهای عملیاتی» استان کرمانشاه، کارشناسان و مدیران حوزه آب با ارائه تحلیلهای علمی و تجربی، راهبردهای عملیاتی برای ارتقای تابآوری منابع آبی و صیانت از میراث آبی استان را بررسی کردند.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای کرمانشاه با تأکید بر ضرورت بازتعریف الگوی مصرف و صیانت از منابع حیاتی آب، گفت: مدیریت علمی تنش آبی تنها با تلفیق دانش تخصصی، مشارکت اجتماعی و نگاه بیننسلی محقق میشود.
شرکت آب منطقهای کرمانشاه در راستای ارتقای بهرهوری منابع آب و اصلاح نظام تعرفهگذاری، اجرای پروژه تحقیقاتی «مطالعه تطبیقی تعیین آببهای تمامشده در بخشهای کشاورزی، صنعت و شرب مبتنی بر اقتصاد آب» را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای کرمانشاه، دوره آموزشی «قوانین و مقررات اموال دولتی (۲)» با هدف ارتقای دانش حقوقی و مالی مدیران و کارکنان و با تمرکز بر پیشگیری از وقوع تخلفات اداری و مالی، در این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش بارندگیها و پایین بودن ورودی سدهای استان، از نگرانی جدی برای تأمین آب شرب سال آینده خبر داد و گفت: اجرای مؤثر طرح تعادلبخشی و مدیریت مصرف، نقش تعیینکنندهای در عبور استان از تنش آبی پیشرو دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای کرمانشاه، جلسه کمیته حسابرسی داخلی این شرکت با حضور اعضای کمیته و مدیران مرتبط، با هدف بررسی مصوبات پیشین، استماع گزارش حسابرسی گروه احیاء و تعادلبخشی آبهای زیرزمینی و همچنین بررسی روند مولدسازی داراییها برگزار شد.
تالاب هشیلان و سراب یاوری با اجرای مجموعهای از اقدامات هدفمند و مدیریتی شرکت آب منطقهای کرمانشاه، بار دیگر جان گرفتند و جریان پایدار ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب به این زیستبوم ارزشمند بازگشت؛ اقدامی راهبردی که بهعنوان نماد مدیریت مسئولانه و مردممحور منابع آب در استان کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته است.
همزمان با چهل و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مدیران و کارکنان شرکت آب منطقهای استان کرمانشاه با حضوری گسترده و کمسابقه در راهپیمایی یومالله ۲۲ بهمن، جلوهای روشن از همبستگی سازمانی، مسئولیتپذیری اجتماعی و پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای کرمانشاه، رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرمانشاه با مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه دیدار و بر لزوم هماهنگی اقدامات حوزه شهری با شرکت آب منطقهای در راستای ارتقای خدماترسانی شهری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بهرام درویشی، مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه، ضمن گرامیداشت چهل و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این روز را نمادی از وحدت، همدلی و پایبندی به آرمانهای انقلاب دانست و به هموطنان استان تبریک گفت.